28.4.2022

Toukokuun jäsentiedote 2022

JÄSENKIRJE/ MEDLEMSINFO Toukokuu 2022

Kevät etenee kovalla vauhdilla kohti kesää ja tulevia kesän aktiviteetteja. Yhdistyksemme toimintaan sisältyy tällä hetkellä ampumaharrastuksen lisäksi mahdollisuus oman kunnon testaaminen Kirkkonummen yleisurheilukentällä lauantaina 14.5.2022 kello 11.00. Kuntotesti on mahdollista suorittaa joko Cooperin testinä tai kävelytestinä. Testin jälkeen on saatavilla lisäohjeita oman kunnon kehittämiseksi. Testin järjestää Kirkkonummen Urheilijat ry ja testi maksaa 20 euroa/henkilö. Tuotto menee KirkU:n nuorten urheilijoiden kisaosallistumiseen kaudella 2022. Lisätietoja ja ilmoittautumiset Kirkkonummen Reserviupseeriyhdistyksen liikuntaupseerille Tatu Pätiälälle 7.5.2022 mennessä (tatu.patiala[a]gmail.com)

Toukokuun kuukausikokous 4.5.2022
Valtioneuvoston 2021 puolustusselonteossa linjattu puolustusvoimien kriisiajan joukkokategorioiden muutos johtaa alueellisten joukkojen lakkauttamiseen ja niiden jakamiseen osaksi muita joukkoja. Samalla paikallisjoukkojen taistelukykyä lisätään ja niiden valmiuksia kehitetään toimia entistä vaativimmissa sotilaallisissa tehtävissä.

Miten tämä lähivuosien aikana toteutettava muutos vaikuttaa maakuntakomppanian toimintaan? Toukokuun kerhoillassamme ke 4.5.2022 klo 19.00 kapteeni res. Ilkka Sundberg kertoo Uudenmaan maakuntakomppanian toiminnasta ja tarjoaa ajankohtaisen katsauksen paikallispuolustuksen kehittämisestä komppanian näkökulmasta. Kerhoilta järjestetään Jokirinteen koulukeskuksen monitoimitilassa (Jokiniityntie 5, Kirkkonummi). Tilaisuutta on mahdollista seurata myös etäyhteyksin (MS Teams palvelussa). Etäyhteydellä osallistuvien pyydetään ilmoittautumaan 2.5. 21.00 yhdistyksen kotisivuilla olevalla tapahtuman ilmoittautumislomakkeella. Etäyhteys linkki lähetetään ilmoittautuneille keskiviikkona 4.5. ennen tilaisuuden alkua.

Oltermanni-lehti
Oltermanni-lehti on muuttunut tämän vuoden alusta lähtien digitaaliseen muotoon ja löydät sen osoitteesta www.digioltermanni.fi

Oletko kiinnostunut valmiustoiminnasta?
Alueellinen valmiuskeskustoiminta (AVAK) on osana Kirkkonummen kunnan paikallista kokonaisvarautumista ja valmiussuunnittelua. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että erilaisissa häiriötilanteissa kunta voi kutsua avukseen vapaaehtoisia henkilöitä ja yhdistyksiä, jotka auttavat kuntaa palvelutuotannon toteuttamisessa. Lisäksi AVAK tuottaa paikallista tietoa kunnan omalle johtokeskukselle tilannekuvan muodostamista varten. Mikäli kiinnostuit niin, käy lukemassa lisää yhdistyksen kotisivuilta ja ilmoittaudu koulutukseen.

Tulevaa toimintaa
Kaatuneitten muistopäivää vietetään 15.5.2022 seuraa paikkakuntasi ilmoittelua eri tilaisuuksista.

Järjestämme kesäkuun 11. päivänä kesäretken Santahaminan varuskuntaan, josta tiedotamme toukokuun lopussa, mutta merkitse jo päivä kalenteriisi.

Toivotamme kaikille jäsenillemme turvallista kevään jatkoa erilaisten aktiviteettien parissa,

terveisin